Přetěsnění diferenciálu

 

Při delším stání vozu UAZ 469 v garáži jsem zjistil, že uniká ještě olej ze zadního diferenciálu. Tento únik nebyl nijak velký, ale olejová stopa, která se tvořila pod UAZem, mi vadila. Proto jsem se rozhodl, že přetěsním diferenciál když už se do toho pustím, tak přetěsním rovnou i přední – jistota je jistota.

Připravil jsem si tedy papírové těsnění, z diferenciálů jsem vypustil olej a pak jsem se pustil do rozebírání UAZe. Nejdříve jsem začal se zadním diferenciálem a pak jsem pokračoval v přetěsňování předního. Všechno šlo hladce, jelikož šrouby nebyly zarezlé. Po vystřihnutí nového těsnění jsem diferenciály zase složil (zadní šel lépe než přední) a zapojil zbylé součásti vozu UAZ 469. Nakonec jsem do diferenciálů nalil požadované množství převodového oleje PP-90H (2 x 0,75l). Únik oleje jsem zastavil a olejová skvrna tvořící se pod UAZem byla minulostí.