Přetěsnění převodovky

 

Při stání vozu UAZ 469 v garáži jsem zjistil, že uniká olej z převodovek. Nebylo to nic velkého, ale zkušenost, že při každém zastavení bude pod UAZem olejová stopa, mi vadila. Proto jsem se rozhodl únik oleje zastavit. Nejdříve jsem dotáhnul všechny šrouby na přeodovkách, ale bohužel to nepomohlo. Proto jsem se pustil do kompletního přetěsnění obou převodovek.

Po zakoupení všech papírových těsnění, gufer a těsnící pasty jsem se pustil do přetěsňování převodovka v UAZu. Převodovky jsem po cca dvou hodinách práce vyndal, rozebral je, vyměnil papírová těsnění, která jsem ještě natřel těsnící pastou a opět jsem je složil. Při skládání převodovek jsem vyměnil ještě gufera, která vypadala na pohled dobře, ale člověk nikdy neví. Problém nastal při zpětné montáži převodovek do vozu. Váha byla totiž větší než síla jednoho muže (70kg). :-(  Jak to tak bývá zvykem u ruské techniky, hmotnost nehraje roly, což není problém, když vše funguje jak má. Pokud nějaký díl z techniky musíte vyndat, nebo ho dáváte zpět, proklínáte každé nepotřebné kilo. Převodovky jsem do UAZe zpátky namontoval pomocí heverů a kladkostrojů, které jsem musel v garáži vyrobit. Po zapojení všech zbylých částí jsem nalil do převodovek požadované množství převodového oleje PP90-H. Únik oleje se již na převodovkách neobjevil a to byl cíl celé akce, takže jsem mohl konstatovat, že operace "přetěsnění převodovek" na UAZu 469 se zdařila. :-)